Welcome To My Blog

The Art of Fine Metalwork and the Art of Empathy and Nonviolent Communication- woven together for you....

Sunday, June 6, 2010

טיפים למתן אמפתיה

@Yaelbrisker , send You one of my roses, called "peace", smel... on Twitpic
 photo credit: Morea my friend from Holland 


 נכון שכשמישהו מספר לנו את סיפורו מיד עולים לנו עצות, הסברים, היית צריך... וכו'?

כל אלו טובים, אך לפני הכל, אמפתיה. לפני חינוך, עצות, פתרונות, רחמים, דעות והזדהות. הם חשובים, אך הם יכולים לחכות בשקט לתורם. קודם אמפתיה. מדוע? כי כשמישהו מרגיש שהקשיבו עד הסוף, הוא או היא הרבה יותר פתוחים לשמוע את מה שיש לכם להציע.
 
מהי אמפתיה
אמפתיה היא הבנה מכבדת של האחר, ושל עצמנו. לתת אמפתיה זה להיות בנוכחות מלאה עם אותו האדם, מבלי להביא את  "סדר היום" שלנו. להבין אותו מנקודת מבטו .כשאני אמפתית לעצמי, אני ערה לרגשות שלי ונותנת להם מקום...

למה לנו להיות אמפתיים

  הקשבה אמפתית מרפאה. היא יוצרת גשר, חיבור. היא פותחת ערוץ לדיאלוג. היא נותנת לגיטימציה לרגשות. היא יוצרת הקלה וחוסן רגשי להמשיך את החיים, ואני מאמינה שהיא תורמת ליצירת שלום ...
היא דרך לתת מענה לצרכים שונים: הכרה, קבלה, הבנה, נראות, מתן תוקף לרגשות ולחוויה שהאדם עובר.

איך נדע שקלענו בול
כשאדם חווה אמפתיה בדרך כלל אנחנו מיד מבחינים בהקלה על פניו, הגוף נהיה פחות מתוח, משהו מתרכך. הרבה פעמים משתחרר בכי, או שמחה , ומה שבטוח שבן שיחנו יענה  : "כן - נכון! זה מה שאני מרגיש!

  
טיפ 1
       להתחיל את המשפט ב: " אז את/אתה...?" אמפתיה לאחר לעולם לא יכולה להתחיל ב-אני ". 
       טיפ 2
שיקוף : לחזור מילה במילה על מה שהאדם השני אמר, כדי שיהיה ברור ששמעת
   טיפ 3
סימן שאלה במקום נקודה בסוף משפט - עוזר ליצור דיאלוג בכך שמשאיר פתח לתשובה מהצד השני. "  אז אתה עצוב כי רצית חיבוק?" 
 טיפ 4
? ניחוש הרגשות וצרכים של הדובר : אתה מעוצבן כי רצית לשחק עם הילד הזה 
         טיפ 5
להמנע מלומר: "אני מבינה,אבל " - מיד הרחקתם את בן/בת השיח שלכם - ה'אבל' שולל את כל מה שנאמר קודם
טיפ 6
         גם אם לא דייקתם,המשיכו לנסות,כוון שהכוונה והגישה האמפתית חשובים ועושים את שלהם.
         טיפ 7
אמפתיה יכולה להיות לא מילולית. חיבוק, מבט מגע במקום הנכון, או סתם להיות בנוכחות שקטה.
         
אפשר ורצוי להיות אמפתיים גם עם עצמינו: בוקר אחד הייתי לחוצה במיוחד. במקום לכעוס על עצמי, אמרתי : "אוף!  אני כל כך מתוסכלת ולחוצה, אני כל כך זקוקה למרחב! " עצם ההכרה הביאה הקלה..

זיכרו: לא תמיד נוכל, לפעמים לא בא לנו ובוודאי שלא צריך להיות אמפתיים. אי אפשר לזייף אמפתיה
      
 אימון ותרגול משפרים את היכולת שלנו. לפעמים זה נשמע מאולץ. מהניסיון האישי שלי האמפתיה עושה פלאים, ושווה את המאמץ.
איך זה בשבילכם? אשמח לשמוע מהחוויה שלכם עם אמפתיה

No comments:

Post a Comment